Det hele startet med en ring, en enkel kaffeflekk. Det lille merket inspirerte designprosjekt save the rings, som vokste fra å beskytte bord til å beskytte trær. Ringen ble et symbol på forbindelse, fra koppen til bordet til skogen.
Save your table. Save the rings. Make your mark.

Dette spørsmålet var mitt utgangspunkt. Idéen var å bruke noe så hverdagslig som en bordbrikke til å minne oss på at hver ring setter spor, på bord, på trær og på planeten.



Gerilja-drop i kaféer:
Miljøvennlige coasters lagt igjen som små design-eksperimenter.
Digital forlengelse:
QR-kode leder til en landingsside med bordtips, artikler og mulighet til å kjøpe egne coasters.


Når man kjøper en coaster går en andel direkte til treplantingsprosjekter gjennom samarbeidspartnere som Trefadder eller Regnskogfondet.
På den måten blir hvert kjøp mer enn en handel, det blir en del av en større ringeffekt.
Produktene (coasters, totebags, t-shirts) bærer ringmotivet som minner oss om at små handlinger kan gi store konsekvenser.
Prosjektet handler også om å ta vare på det man allerede har, i stedet for å kaste og kjøpe nytt.
Jeg ser for meg samarbeid med aktører som Obs Bygg for å tilby guider og utstyr til møbelpleie.
Enkle insentiver (rabattkoder, artikler) kan gi verdi både for brukere og partnere, og redde enda flere bord.

Lekent, småfrekt og rett-på.
One-linere skal få folk til å stoppe opp, smile og reflektere.







Impact skjer på flere nivåer: lokalt, digitalt og skalerbart.
| Prosjekt | Save the Rings Project |
| Rolle | Grafisk designer, webdesigner, konseptutvikler |
| Type | Produktkonsept, visuell identitet og digital presentasjon |
| Prosess | Idéutvikling, design av visuell profil, produktutvikling og utforming av nettside i Figma |
| Verktøy | Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Figma, Figma site, Figma make |
| År | 2025 |